donderdag 20 oktober 2016

Achter de schermen...

Je hebt, als al die duizenden anderen, de show gezien. De lovende recensies gelezen. De magie ervaren. Je bent overrompeld door de duizelingwekkende effecten, het ijzersterke acteerwerk en het aangrijpende verhaal. Ja, Soldaat van Oranje is een mooie voorstelling... maar de Dino Experience Liveshow is ook leuk.

En wordt beter gewaardeerd door de jongere doelgroep.
Nielsaurus biedt een exclusief kijkje achter de schermen van het stuk waar iedereen in Zwolle en omstreken het over heeft. Met andere woorden: ik laat je gewoon mijn fijne werkplekje zien.


Woensdag was mijn eerste showdag in Dinoland. Ik heb twee shows gedraaid als T. rex en één als Professor in de zaal. De T. rex doet, net als de andere spelers, ook veel technische dingen achter de schermen.

Dit was mijn werkplek een groot deel van de dag.


Hier is Rex, het kroonjuweel. Hij ziet er niet zo eng uit als hij zo aan z'n tuigje hangt, maar reken maar dat je kippenvel krijgt als hij op het toneel verschijnt... Vanaf dat blauwe krukje kruip je er van onderaf in. Je hoofd zit ter hoogte van zijn heupen. In z'n neus zit een kleine camera; voor je heb je een tablet waarop je alles kunt zien. Je bestuurt zijn hoofd met een soort fietsstuur. Te boeken voor al uw feesten en partijen!

Het (onderbelichte) decor.

Tentje, met “kampvuur” en stoommachine.

Grot en wijnvaten. Waarom wijnvaten? Om je achter te verstoppen als de T. rex komt natuurlijk...

Babyrex ligt er wat zielig bij.

Tussen de bedrijven door doen we een act waarbij we pasgeboren babydino's aan de bezoekers laten zien. Hier is gewaardeerde collega Frits de professor aan het uithangen. De glunderende man bij de couveuse is Michel zelf, het wonderkind dat alles op touw heeft gezet. Livin' the dream.

Ik heb een heel fijne tijd in Dinoland. De zaal was alle voorstellingen stampvol. De kinderen reageren heel goed, de ouders zijn blij-verrast. Het park is ook verassend leuk. Zaterdag 29 oktober ben ik terug. Binnenkort wat mooie foto's van het park.


Meer lezen?
www.michelvantende.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten